Algemeen

In het beleidsplan beschrijft de kerkenraad van de Hervormde Gemeente Linschoten hoe er gewerkt wordt aan de opbouw, het leven en het werken in de gemeente. De kerkenraad verwoordt de visie op de gemeente, de uitwerking van de hoofdtaken die de gemeente heeft en welke nieuwe ontwikkelingen er zijn. We beogen daarmee uitleg te geven van ons beleid aan gemeenteleden en continuïteit te bieden in het werk van de kerkenraad. Het actuele  beleidsplan heeft betrekking op de jaren 2019-2024.

Een beleidsplan geeft hoofdlijnen. Het is niet bedoeld om alles tot in detail te regelen. Dat zou ook niet goed zijn, want het plan is niet allereerst bedoeld om zoveel mogelijk vast te leggen, maar juist om de richting aan te geven waar we naar toe willen. Dit gezegd hebbend, hebben we ook onze principiële uitgangspunten bepaald en aangegeven welke besluiten daarvoor in het verleden liggen.

Het beleidsplan beschrijft alle facetten die voor de gemeente belang zijn. Thema’s die aan de orde komen zijn:
  1. Identiteit van de gemeente
  2. Structuur en werkwijze van de kerkenraad
  3. Eredienst en liturgie
  4. Pastoraat
  5. Vorming en toerusting
  6. Jeugdwerk
  7. Zending
  8. Evangelisatie
  9. Diakonaat
  10. Beheer en financiën
  11. Communicatie
Binnen elk thema wordt allereerst gezocht naar een Bijbelse visie. Binnen deze kaders beschrijft dit plan vervolgens de huidige situatie. Elk thema wordt afgesloten met een aantal doelstellingen en beleidsvoornemens die we in de komende periode graag gestalte geven.

Beleidsplan 2019 - 2024

Plaatselijke regeling