Activiteiten evangelisatiecommissie

Via allerlei activiteiten probeert de evangelisatiecommissie gestalte te geven aan die roeping en doelstelling voor verschillende doelgroepen. In onderstaande figuur is zichtbaar gemaakt welke activiteiten er plaatsvinden of welke de evangelisatiecommissie voornemend is te organiseren. Ook maakt dit duidelijk op welke doelgroep deze activiteit gericht is. Er moet een goede balans gezocht worden tussen de doelgroep en mate van toegankelijkheid van de activiteit. Onder de doelgroep randkerkelijk wordt in dit kader verstaan diegenen die toch nog enige verbondenheid of interesse kennen. Bijvoorbeeld mensen die eerder een gemeente bezochten maar door omstandigheden het contact hiermee verloren zijn en buiten beeld zijn geraakt. Anderzijds kunnen dit ook niet-kerkelijke mensen zijn waarbij een interesse is ontstaan en die overwegen om een gemeente te gaan bezoeken.